4 maart / Nederlands

4 maart 2014 - Tomsk, Rusland

De dag van vandaag: uitgeslapen, ontbeten, op de auto gewacht, naar de Baptistenkerk, gewacht, boodschappen gedaan, eten gekookt, gewacht, gegeten, gewacht, bij een bedlegerige bejaarde dame op bezoek geweest, terug naar de Baptistenkerk, gewacht onder het genot van een kop чай, naar gastgezin gebracht, beetje gecomputerd, warme hap gegeten, nog een beetje computeren en dan straks naar bed. Gaap!

De dame die we hebben bezocht, is lid van de Baptistengemeente en heeft zo'n vier maanden geleden een paar ribben (of zo, mijn tolk wist niet precies welk onderdeeltje van het menselijke lichaam werd bedoeld) gebroken. Wegens diabetes en andere kwalen kan ze hier niet aan worden geholpen, dus brengt ze haar dagen liggend in bed door, in het huis van haar dochter en kleinzoon. Vanuit de baptistengemeente gaan geregeld mensen bij haar op bezoek, vandaag mochten wij mee.

Morgen verhuizen we naar een volgend gastgezin. Geen idee of ik daar internet heb, maar dat merken jullie vanzelf.

Dank voor jullie reacties, leuk dat jullie meelezen en -leven.