1 maart / Nederlands

1 maart 2014 - Tomsk, Rusland

Vandaag mijn eerste echte dag. Vanochtend per auto van Novosibirsk naar Tomsk, een rit van ruim 4 uur. Mooi landschap met grote berkenbossen, dennenbossen en lege vlaktes, met hier en daar een dorpje. Uitraard rijkelijk bedekt met een laag sneeuw.

In Tomsk aangeland zijn we naar de kerk van één van de teamers gegaan, daar geluncht, gewacht, wandelingetje gemaakt, geholpen hapjes klaar te maken voor de aftrapsessie van een Bijbelleesgroep (I love the Bible), een interview gegeven voor een christelijke krant en vervolgens de aftrap bijgewoond.  Toen was het inmiddels ongeveer 8 uur, tijd om naar ons gastgezing te vertrekken voor de avondmaaltijd.

Het is een groep die ongeveer eens in de zes weken bij elkaar komt, om op een speelse manier samen de Bijbel te ontdekken. Dat kan zijn in de vorm van een spel, een quiz, een studie, of gewoon door samen te lezen. De leesgroep wordt grootschalig ondersteund op een Facebook-achtig platform, met twee keer per week een quiz (wie de meeste juiste antwoorden binnen de snelste tijd invult, wint een prijs), aankondigingen, opdrachten, etc.

’t Was vandaag ongeveer -10 graden, licht bewolkt met zo nu en dan zon, en een paar kleine sneeuwbuien om het wit weer wat witter te maken.

Programma voor morgen: kerkdienst met dopelingen in de ochtend, weeshuis in de middag, en daarna vrij..

P.S.: nog geen foto's, mijn laptop kan de geheugenkaar van de camera niet lezen. Houden jullie van me tegoed.

1. Emmy Boor:
    1 maart 2014
    o, al 10 graden: dan heb je geen jas nodig:) Een mooie gezegende tijd gewenst! Groet,Emmy
  2. Lex:
    2 maart 2014
    Emmy, wel MIN hoor! Maar Ymkje kan het wel hebben denk ik. Sterkje Ymkje en verheug je, knuffel.
  3. Dieneke:
    3 maart 2014
    Fijn dat je zoveel schrijft, zo kunnen we een beetje met je meereizen.
    Zijn benieuwd naar je ervaringen in het weeshuis....
    lieve groetjes, Jeroen en Dieneke